søndag 3. oktober 2010

Treningsleir i bridge 20-26 september


Ove har spilt sosial bridge i mange år med en fast gjeng 1-2 ggr i måneden. Sabbatsåret i P gjør at jeg må avstå fra bridge med mine sjelefrender i ett år. Før avreise ble det imidlertid avtalt at den årlige treningsleieren skulle legges til Barcelona i september, hvor onkel reisende Mac skulle møte dem fra Faro. Dette kombinert med besøk av svigermor som kommer på besøk 2 dager før min avreise.


Dårlig kommunikasjon med fly fra Faro gjorde at jeg måtte ta en overnatting i Madrid. Etter å ha søkt på nettet før sommeren fant jeg en billig overnatting i Pension Chueca til 40 €. Det viste seg at hotellet var et såkalt "gay" hotell, noe som en enkel kar fra Skreppestad ikke hadde fått med seg ved bestilling. Alt var dog bestilt og betalt og det var med noe bange anelser jeg dro til Madrid 20 september. Hotellet var rent og ryddig og jeg følte at ingen farer truet og pulsen var tilbake på normalnivå. Jeg var sulten og tørst, og spurte damen på hotellet etter et sted å spise. Restauranten lå rett rundt hjørne. Med et solid tak i dørhåndtaket var jeg på vei inn i restauranten da jeg ble stirrende på dørhåndtaket som var formet som en stor penis. Med tak rundt penisen så jeg inn i lokalet hvor det satt bare menn vaglende langs baren. Da tok jeg en sjefsavgjørelse på at dette absolutt ikke var stedet for meg. Etter å ha passert butikker for sexleketøy, videoer og tangaer for menn kom jeg omsider til en åpen plass med barer og spisesteder hvor jeg fikk meg noe å spise. 

Restaurantene åpnet ikke før 20-20.30, men jeg fikk meg i hvertfall en toast og en tonic til 120 kr (billig i syden?). Sammen med medbrakt lektyre jeg fant jeg roen. Tankene kretset dog litt innom hva natten kunne bringe, men jeg regnet med at det ville gå bra selv om det var en skjebnens ironi at boka jeg leste het "Nattfokk", av Johan Theorin.

Natten gikk bra og neste dag landet jeg i Barcelona, leide bil, fant fram til luksusvillaen med 7 soverom og svømmebasseng som vil skulle leie, og gjorde alt klart med innkjøp av mat og diverse avklaringer slik at alt var klart til gutta kom på onsdag. Oppholdet var meget vellykket selv med noen dager med dårlig vær. Tida gikk som en røyk fram til hjemreise på søndag morgen. Det var sosialt som alltid og det var herlig å se de deilige kroppene igjen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar